6/6/10

Nature Visaltia serres

ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΒΙΣΑΛΤΙΑΣ ΣΕΡΡΩΝ
Για όσους τους αρέσει να πραγματοποιούν αποδράσεις στην φύση τους έχω μία
πρόταση για μία επίσκεψη σε ένα μέρος που ακόμη σήμερα είναι άγνωστο στους
πολλούς.
Λοιπόν πάρετε το αυτοκίνητο η την μοτοσικλέτα σας φορτώστε και τα ποδήλατα σας
σας και ακολουθήστε τον δρόμο Θεσσαλονίκης Νιγρίτας.
Προς το τέλος του οικισμού Δημητρίτσι του δήμου Βισαλτίας θα συναντήστε διασταύρωση όπου αριστερά πάτε προς Σέρρες μετά τον οικισμό Λυγαριά συνεχίζετε περίπου 2 χιλιόμετρα μέχρι να συναντήσετε την γέφυρα του ποταμού Στρυμόνα .
Σας προτείνω μια διέλευση της γέφυρας για να δείτε την πλούσια βλάστηση στις όχθες του ποταμού.
Οι φωτογραφίες που ακολουθούν είναι τοποθετημένες με τη σειρά όπως εξελίσσεται η όμορφη διαδρομή , σας προτείνω να επισκεφτείτε το μέρος αυτό τους μήνες της άνοιξης ή του φθινοπώρου, Καλά να περάσετε.

Πριν ανεβείτε στη γέφυρα στρίβεται δεξιά στον χωματόδρομο όπου μετά 200 μέτρα φτάνετε στον παραπόταμο κοπατσιανό (τοπική ονομασία) μόλις περάσετε το γεφυράκι στρίψετε αριστερά και σταματήσετε στο σημείο όπου ο παραπόταμος χύνεται στον ποταμό Στρυμόνα.

Η διαδρομή από το σημείο όπου ξεκινήσαμε έως την τελευταία φωτογραφία είναι
προσιτή με απλό επιβατικό αυτοκίνητο με ποδήλατο αλλά και με τα πόδια και είναι
περίπου 9 χιλιόμετρα.

Έπειτα γυρίστε πίσω με κατεύθυνση νότια προς το όρος Βερτήσκος έχοντας τον παραπόταμο στα δεξιά σας, το ποτάμι που ακολουθείτε ξεκινά από τον Βερτήσκο και την Κυδωνιά του δήμου Λαχανά και καταλήγει στον ποταμό Στρυμόνα.

Συνεχίζετε ώσπου να συναντήσετε και πάλη τον δρόμο Θεσσαλονίκης Νιγρίτας στην διασταύρωση του οικισμού Βέργη όπου βρίσκεται και η πίστα αγώνων motocross του δήμου Βισαλτίας.

Εσείς στο σημείο αυτό στρίβετε δεξιά και περνάτε στην απέναντι όχθη έχοντας τον παραπόταμο αριστερά σας και συνεχίζετε νότια παράλληλα με το ποτάμι.

Ο πρώτος καταρράκτης βρίσκεται 600 μόλις μέτρα από την διασταύρωση και 500 μέτρα πριν το χωριό Βέργη.

Συνεχίζοντας από τη δεξιά όχθη περνάμε δίπλα από ελαιώνες και αμπέλια ώσπου να
συναντήσουμε τον δεύτερο καταρράκτη.

Μετά τον δεύτερο καταρράκτη στη γέφυρα που θα συναντήσετε περνάτε στην αριστερή
όχθη και συνεχίζεται παράλληλα με το ποτάμι.

Βισαλτία Σέρρες
περνάτε έξω από το χωριό Βέργη όπου βρίσκετε ο τρίτος καταρράκτης και εκεί αφήνουμε τον ασφαλτόδρομο συνεχίζοντας δεξιά στον χωματόδρομο

Παραγωγή αγνού μελιού στις όχθες του ποταμού

Από το σημείο αυτό ο δρόμος είναι βατός χωματόδρομος και ακολουθώντας τον έχοντας το  ποτάμι στα δεξιά μας μπαίνουμε στο ομορφότερο τμήμα της διαδρομής και όσο θα προχωράτε η διαδρομή θα σας εκπλήσσει ευχάριστα
 Στο σημείο αυτό θα συναντήσετε ερωδιούς αλλά και υδρόβια φυτά.
Ένα τοπίο από τα ομορφότερα της Βισαλτίας
Landscape Visaltia Serres Greece

μπαίνοντας πλέων στην κοιλάδα της Βέργης αρχίζει ο πλατανότοπος πολλές εκατοντάδες πλατάνια δεξιά και αριστερά από την κύτη του νερού που ρέει σχηματίζοντας αδιάκοπα μαιάνδρους ανάμεσα στις πλαγιές των βουνών
στην αρχή της κοιλάδας θα συναντήσετε χτιστές ψησταριές και βρύσες για όσους θέλουν να ψήσουν ,τώρα αν βαριέστε να ψήνεται στην επιστροφή σταματήστε στο Δημητρίτσι να φάτε νόστιμα και
οικονομικά σε μια από τις ταβέρνες του.

Το μέρος όπου βρισκόμαστε ονομάζετε κοπάτς ντερέ δεν γνωρίζω το γιατί , εδώ την ημέρα της πρωτομαγιάς το μέρος κατακλύζεται από πλήθος κόσμου και θα πρέπει να έρθετε από το πρωί για να πιάσετε μια καλή σκιά και να ψήσετε.

Στην αριστερή του όχθη υπάρχει ένα πολύ παλιό μονοπάτι.

Στη συνέχεια περνάμε για τελευταία φορά στη δεξιά όχθη.
Ο τέταρτος καταρράκτης.

Βρισκόμαστε στο όμορφο παρεκκλήσι του Αγίου Παντελεήμονα το οποίο χτίστηκε από τους κατοίκους της Βέργης το 1973.

Όμορφα λιβάδια στους πρόποδες του βουνού

Ο πέμπτος καταρράκτης 150 μέτρα μετά το παρεκκλήσι.
Ο τελευταίος καταρράκτης είναι ο ποιο ψηλός αλλά και ο ποιο παλιός για να τον συναντήσετε θα πρέπει από το παρεκκλήσι να ακολουθήσετε την δεξιά όχθη και αφού περάσετε τον πέμπτο καταρράκτη της φωτογραφίας καλό είναι εάν δεν διαθέτετε τετρακίνητο όχημα να συνεχίσετε με τα πόδια για περίπου 600 μέτρα.

Ο έκτος και ο χαμηλότερος καταρράκτης λίγα μόλις μέτρα πριν τον τελευταίο προσβάσιμο καταρράκτη της περιοχής

Ο έβδομος και τελευταίος καταρράκτης, στον καταρράκτη αυτόν ίσως συναντήσετε νεαρούς της περιοχής να κάνουν βουτιές μιας και το νερό είναι βαθύ και καθαρό.

Όλη η διαδρομή θα σας αρέσει αρκετά είναι ένας ανεκμετάλλευτος φυσικός θησαυρός.
Από εδώ και πέρα υπάρχουν υπέροχες διαδρομές στο βουνό είναι απαραίτητο ώμος τετρακίνητο όχημα η μοτοσικλέτα χώματος , ποδήλατο μάουντεν μπαΐκ η γερά πόδια , όποιος τολμήσει τη διαδρομή με τα πόδια ίσος ανταμειφθεί με συναντήσεις Ελληνικής χελώνας ζαρκαδιού και άλλων άγριων ζώων τα παραπάνω είδη είναι προστατευόμενα.

η διαδρομή συνεχίζει και γίνεται πλέων ορεινή αλλά και δύσβατη για επιβατικά αυτοκίνητα

Η καλύτερη εποχή για να επισκεφτεί κάποιος την περιοχή είναι η άνοιξη αλλά και το φθινόπωρο ,το καλοκαίρι η στάθμη του νερού πέφτει σημαντικά και σε κάποια σημεία  εξαφανίζεται ακολουθώντας υπόγεια διαδρομή ,και το χειμώνα έχει την χάρη του αλλά δεν σας το προτείνω

Περιηγηθείτε στις σελίδες του blog μου επιλέγοντας θέμα από τις ετικέτες στην δεξιά στήλη

Απαγορεύεται αυστηρώς οποιαδήποτε αναδημοσίευση για εμπορική εκμετάλλευση χωρίς την ΈΓΓΡΑΦΗ ΆΔΕΙΑ μου
                                             mail address:     markoudis.markos@gmail.com

Αναδημοσίευση εικόνων επιτρέπετε ΜΌΝΟ σε μικρό μέγεθος 500χ300 και με ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΉ
  ΑΝΑΓΡΑΦΉ της προέλευσης και όνομα του δημιουργού τους

"Copyright © – markoudis markos Photography . All rights reserved.